Συ είσαι ο ερχόμενος ή άλλον προσδοκούμε;

Όταν ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν φυλακισμένος, πήγαν και τον βρήκαν κάποιοι μαθητές του και του είπαν για τα έργα του Ιησού Χριστού. Έτσι ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, έστειλε αυτούς τους μαθητές του στον Ιησού Χριστό για να τονρωτήσουν αν είναι ο Μεσσίας ή περιμένουμε κάποιον άλλον, (Ματθ. 11:2-6, Λουκ. 7:18-23). Βλέπουμε εδώ, ότι ενώ ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ήταν στη φυλακή, ο Ιησούς Χριστός πήγε στην Γαλιλαία και ξεκίνησε την αποστολή Του, οι Ιουδαίοι περίμεναν τον Μεσσία. Έναν Μεσσία, έναν Σωτήρα όμως όπου θα τους ελευθέρωνε από τη σκλαβιά των Ρωμαίων, θα γινόταν βασιλιάς τους, όπως νόμιζαν ότι είχει ειπωθεί από τους προφήτες. Ο Ιωάννης λοιπόν, ακούγοντας για τον τρόπο που ο Ιησούς διδάσκει, μένει έκπληκτος μ’ αυτά που ακούει και ενώ όλοι οι άλλοι, περιμένουν έναν διαφορετικό Μεσσία από την προσωπικότητα του Ιησού. Έναν Μεσσία, που θα έδιωχνε τους Ρωμαίους απ’ το Ισραήλ και θα ‘κανε κυρίαρχη δύναμη το Ισραήλ. Ίσως, ο Ιωάννης να περίμενε έναν Μεσσία με τα δικά του χαρακτηριστικά κηρύγματος κι όχι με τα χαρακτηριστικά κηρύγματος του Ιησού και γι’ αυτό έστειλε να ρωτήσουν τον Ιησού αν είναι Αυτός που περιμένουν ή θα’ρθει κάποιος άλλος με τα χαρακτηριστικά του Ιωάννη που θα πολεμήσει και ελευθερώσει από τους Ρωμαίους; Βέβαια, η αμφιβολία του δεν είναι έκφραση απιστίας. Οι αμφιβολίες του ήταν μάλλον η έκφραση, της μη κατανόησης του σκοπού για τον οποίο είχε πραγματικά έρθει ο Ιησούς. Ο ίδιος ο Θεός είχε αποκαλύψει ότι εκείνος που επρόκειτο να έρθει μετά, θα έφερνε κρίση και μέσω της έκχυσης του Πνεύματος του Θεού με το οποίο θα ξεκινούσε η βασιλεία της ειρήνης. Ένα παράδειγμα για αυτό το βρίσκουμε στο, Ματθ. 3:11-17. Τώρα όμως μέσα στη φυλακή ο Ιωάννης όπως είπαμε άκουσε ότι ο Ιησούς κήρυττε. Και απορούσε, γιατί είναι ακόμα στην φυλακή ο ίδιος και ο Ιησούς δεν τον ελευθερώνει, ή μήπως ο Ιησούς ήταν πρόδρομος και αυτός σαν τον ίδιο τον Ιωάννη ή κάποιον άλλον. Αλλά αν και ο Ιωάννης δεν καταλαβαίνει ή αμφιβάλλει αυτή τη στιγμή, τον τρόπο με τον οποίο πρόκειται να επιτευχθεί το σχέδιο σωτηρίας του Θεού, δείχνει όμως την πίστη του, όταν στέλνει στον Ιησού με τους δυο μαθητές του να του λύσει τις αμφιβολίες που έχει O Ιησούς στέλνει πίσω στον Ιωάννη να του πουν ότι είδαν και άκουσαν, τυφλοί να βλέπουν, χωλοί να περπατούν, λεπροί να καθαρίζονται, κουφοί να ακούν, νεκροί να ανασταίνονται και φτωχοί να ακούν το Eυαγγέλιο και να πιστεύουν σε Αυτόν. Όπως βλέπουμε, χωρίς ο Ιησούς να απαντήσει στον Ιωάννη ξεκάθαρα αν είναι ο Μεσσίας που όλοι περιμένανε, του απαντά εμμέσως πλην σαφώς, ότι Αυτός είναι όντως Αυτός που περιμένουνε και ότι όλοι πρέπει να στραφούν σε Αυτόν και σε κανέναν άλλον. Γι’ αυτό και ο Ιησούς τους έστειλε πίσω να πουν στον Ιωάννη τα λόγια που κήρυττε και τα θαύματα που έκανε και που είδαν οι ίδιοι με τα μάτια τους κι άκουσαν με τα αυτιά τους οι ίδιοι και άλλοι πολλοί, ότι όντως ήταν ο Μεσσίας και θεράπευε, έβγαζε δαιμόνια, κήρυττε, ανέσταινε νεκρούς. Στον Ησαΐα κεφ. 35 εδ. 5 και 6, βλέπουμε ότι αναφέρεται στον Μεσσία και στα σημάδια που θα σηματοδοτήσουν τον ερχομό Του. Με την εκπλήρωσή τους στο πρόσωπο του Ιησού, ο Ιωάννης και οι μαθητές του θα μπορούσαν εύκολα και σθεναρά να καταλήξουν ότι ήταν Εκείνος που επρόκειτο να έρθει κι ότι δεν έπρεπε να περιμένουν άλλον. Τα διάφορα γεγονότα που αναφέρθηκαν στο Ματθ.κεφάλαιο 11:4, 5 και τα οποία είπε στους μαθητές του Ιωάννη να πουν στον Ιωάννη, δεν έγιναν όλα την ίδια στιγμή, αλλά ήταν αυτά ώστε οι μαθητές να είχαν επαρκείς κι αυθεντικές αποδείξεις. Η όραση αποκαταστάθηκε στους τυφλούς ενώπιον αυτών (Ματθαίος 9:30) και χωρίς αμφιβολία θα ενημερώθηκαν και για τον παράλυτο που έφεραν στον Ιησού τέσσερις άνδρες ξαπλωμένο σε φορείο και ο Ιησούς τον γιάτρεψε (Ματθαίος 9:2-7). Όσον αφορά τον λεπρό ο Κύριος τον γιάτρεψε με το άγγιγμα Του, Ματθαίος (8:2-3), όπως και την θεραπεία του κωφόλαλου (Μάρκος 7:33-35). Επίσης για την κόρη του Ιάειρου που ο Χριστός ανέστησε και για τον γιο της χήρας στην Ναίν(Ματθ.9:18-25, Λουκ. 7:13-15). Ενώ όσον αφορά τους φτωχούς που ευαγγελίζονται με τα λόγια του, αναφέρεται στους μαθητές Του κι άλλους ανθρώπους που Τον ακολουθούσαν κι άκουαν να κηρύττει το Ευυαγγέλιο. Τέλος στο εδάφιο 6 μας λέει ότι είναι ευλογημένοι όσοι δεν σκανδαλίζονται με αυτόν. Οι Ιουδαίοι προσέβαλλαν με πολλούς τρόπους τον Ιησού. Είτε λέγοντας ότι δεν γεννήθηκε από Παρθένο, είτε λέγοντας ότι θεραπεύει με τη βοήθεια δαιμονίων, ότι δεν είναι ο Υιός του Θεού κλπ. Όποιος όμως δεν πίστευε αυτά τα ψεύδη, ακολουθούσε τον Ιησού, ήτανε μαζί Του και σήκωνε ότι σήκωνε και ο Χριστός και πραγματικά άλλαζε τη ζωή του και γινόταν μαθητής Του. Αυτός ήταν πραγματικά ευλογημένος και αιώνια σωσμένος. Έτσι και εμείς σήμερα αγαπητοί μου, αν πιστέψουμε στον Ιησού Χριστό, ότι Αυτός είναι ο ερχόμενος Μεσσίας και Σωτήρας του κόσμου, Τον ακολουθούμε με πίστη και δεν σκανδαλιζόμαστε με όσα ψεύδη του προσάπτουν ακόμα και σήμερα, τότε ήμαστε κι εμείς ευλογημένοι και αιώνια σωσμένοι με τη χάρη Του!

Θεοφάνης Γιαλυψός